Прочетен: 8315 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 15.03.2010 16:05
Най-успешни са онези измами, при които се създава илюзията, че на потенциалната жертва се предоставя възможност за избор.
Може дори да се стигне и до абсурда, потенциалната жертва ( напр. купувач/продавач ) да си въобрази, че е толкова значима и важна, че всички я наблюдават и зависят от нея, а в същото време тя отдавна да е превърната в марионетка. Обикновено потенциалната жертва е последната брънка от една верига, т.е крайния участник поради пирамидалната структура на всяка една измама.
За целта първо е необходимо думата “капан” да се замени с “кауза” ( напр. наем/собствен дом ). Когато това стане реалност, едва тогава се преминава в следващата фаза, а именно - да се предложат на тълпата няколко варианта, като те бъдат така подбрани, че накрая да печели винаги този, който е писал сценария, а да губи масата.
Или с други думи казано, тълпата трябва да бъде принудена да избира от две злини по-малката. И като последна стъпка “каузата” трябва да се превърне в нетърпяща отлагане “дилема” ( т.е. сега и веднага, защото ... ).
Ако все още изпитвате съмнения, че горе-написаното не касае имотния пазар и неговите участници, в следващите редове ще се опитам да бъда още по-конкретен.
След 1990 г. започна трансформацията на пазара на недвижимости в България от почти 100% държавно-регулиран към пазарен. Тогава нахлуха и думи като “свобода”, “възможности”, “право на избор”, “луксозни проекти”, “престижни локации” и други, които подсъзнателно да ни внушават асоциации за варианти, далеч надвишаващи всякакви ограничения. Какво показва суровата реалност обаче? Ако започнем да изследваме по-внимателно тия “възможности”, то те се оказват доста стеснени от строги ограничения ( чисто пазарни, а и не само .. ), но значително разминаващи действителността с конкретните ни нужди, които е необходимо да задоволим точно в този момент. В крайна сметка почти винаги се стига до компромиси между желаното и възможното, което ни предлага Пазатът. Много често нашите “възможности” се свеждат само до избора между “А” и “Б”, като цялата останала азбука остава пренебрегната. Но докато все още ни е оставена някаква скромна възможност сами да вземаме решения, ние никога не се замисляме върху останалите възможности, от които сме лишени. Ние сами си “избираме” да вярваме, че ИГРАТА се играе честно от всички и ние сме опазили нашата “свобода на избор”. Каква ирония?!
За да се стигне до подобна ситуация, влияние оказва и страхът ни от прекалено голямата свобода, защото така дефинирана тя започва да ни плаши. Фразата “неограничени възможности” звучи обещаващо, но на практика тези “неограничени възможности” ни сковават, защото сред мъглата от всякакви варианти, ние се затрудняваме да направим най-разумния избор. Затова отново подсъзнателно човек се чувства по-комфортно, ако разполага с по-ограничен брой шансове пред себе си.
Точно от тази особеност на психиката ни безкомпромисно се възползват измамниците и шарлатаните. Благодарение на стремежа ни към частично ограничение на нашите възможности пред нечестните и безскрупулни изнудвачи наистина се откриват неограничени подходи. Логично е, ако ни се предлагат няколко възможности за избор, то ние въобще да не подозираме, че може да е замислен коварен план, който да ограби парите и труда ни. Изразът, че само сиренцето в капана за мишки е безплатно, сякаш е най-уместен в случая.
Затова и една от първите задачи на всеки мошеник/ци е да стесни възможностите за избор, с които дотогава са разполагали неговите бъдещи жертви. Оттук идва и друг израз, който казва: “Ако успеете да накарате една птичка да се напъха сама в клетката, то тя ще пее много по-вдъхновено.”
Кои са седемте използвани метода за “управление на възможностите за избор” на потенциалните жертви и колко от тях "ще припознаем" да действат у нас?
Следва продължение ....
16.03.2010 10:23
16.03.2010 10:24
Очаквам продължението...
16.03.2010 11:05
16.03.2010 14:29
Само алчността те натиска, тебе и всички други нас.
17.03.2010 10:01
Страхът от проблеми на ЕС кара много хора да продават с огромна печелба, а други купуват за да инвестират парите си, изтеглени от ЕВРОПЕЙСКИ БАНКИ.
---
След години българите ще си блъскат главите в стената.
Цена от 1300 -1700 евро за апартамент / офис на бул. Витоша, София е много ?
---
Това е сценарии на банките за да "приемат" повече депозити !
Помислете, как може да е по-добре да имаш 200 000 евро в банка / по време на криза / , а не 2-стаен или 3-стаен апартамент / офис на супер място.
---
Ако София не бъде срината като Чили ще е столица на България.
Тук, на добри места, цените не могат да бъдат дълго ниски !
---
Лошото е, че много брокери и играчи на "пазара" в България / София четата само Гол, Облекло и мода, Мач, Шок, Лична и Обществана драма и други полезни за инвеститори издания
Поздрави и благодаря за коментарите!
24.03.2010 23:03
15.03.2012 04:54