Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2009 23:44 - Корпоративна идентичност - Част 2
Автор: marandi Категория: Бизнес   
Прочетен: 3762 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 16.10.2009 17:20


След като дефинирахме как действа Корпоративната идентичност ( навън и навътре ), стигнаме и до факторите, които я определят:

 

  • Комуникация ( Corporate Communication ) – това са изказванията, които Компанията или нейни служители правят на пазара, информацията в пресата, интернет, начинът на комуникация с Клиентите и т.н.
  • Облик, представяне ( Corporate Design ) – лого, дизайн, класическа реклама и др.
  • Поведение ( Corporate Behaviour ) – поведението на служителите и ръководителите на дадена Компания на пазара.
  • Девиз на Компанията ( Mission Statement ) – за повече инфо вижте отделната тема: “Създайте си девиз ( Personal Mission Statement )

 

В материалите, които се срещат в България като дефиниция за Корпоративна идентичност масово се е наложило схващането, че това представлява Корпоративния дизайн, т.е. създаването на лого и отпечатването му на визитки, пликове, фактури, листи и др. Това е тотално погрешно!

 

Много е важно е да се отбележи, че Корпоративната идентичност се създава и предава най-вече чрез хората! За това е важно поведението и одобрението на служителите към Компанията. Ако те я одобряват се чувстват компетентни, гордеят се с постиженията на Търговската си марка, стават едно цяло и това се усеща по комуникацията им в семейството, с приятелите и съседите им, или стават като мултипликатори на постиженията.

 

И обратно, ако служителите са зле обучени, слабо информирани, неубедени, то на тях им се изплъзва волно или неволно най-добрия фирмен имидж. Срещу подобно явление дори и най-добрата рекламна кампания не би могла да се пребори!

 

Затова всички елементи ( изказванията на Компанията, поведението на служителите й, публичните изяви, оформлението на продуктите и дизайна ) трябва да съставят една единна идентичност на Компанията и Търговската марка.

 

Марките са като хората:

Някои са интересни, други не са.

Вниманието се пада на интересните!

 

Една марка трябва да се “отпечатва” в съзнанието като монета и да оставя уникални следи!

  

Ето и някои от факторите, които спомагат за успеха:

 

  • Стабилност и доверие;
  • Автентичност и яснота;
  • Съдържание;
  • Трайност;
  • Индивидуалност и др.

 

Връщаме се обратно към действието на Корпоративната идентичност навътре. Добър пример за това е, когато служителите започнат да се идентифицират с Компанията. По този начин се създава общо чувство за “ние” и това увеличава удовлетвореността от работата, повишава мотивацията и резултатите.

 

Действието навън на Корпоративната идентичност е предпоставка за развиването на силна и уникална представа за Компанията. На базата на тази представа Хората предпочитат една Компания пред друга. Дали даден Клиент ще избере един или друг продукт, една или друга Компания зависи не само от Продукта и дизайна му, а и от цялостната представа, която той има за Компанията!

 

Или Корпоративната идентичност създава трайна емоционална връзка с Клиентите!

 

Какво се случва, ако липсва?

 

Структурите в една Компания започват да водят свой собствен живот и да преследват свои собствени цели. Конфликтите в Целите започват да пречат на общия Успех и влошават сътрудничеството в Компанията. Чувството за “Ние” се губи и се появява структурен егоизъм. Появява се и нова грешка, при която служителите започват да развиват собствена идентичност. Така чрез всяко индивидуализиране на дадена структура, служителите започват да губят все повече фокуса и вече не разпознават първоначалния имидж на Компанията, която представляват.

 

Накрая се стига до фаталното!

 

И Клиентите спират да разпознават Корпоративната идентичност и стават все по-несигурни и податливи на слухове, а това води до вземане на неблагоприятни решения.

 

Пример за лоша Корпоративна идентичност са някои от Партиите в България, при които само за един мандат ( от 4 години ) се случва Управляващите да “загубват” посланията, с които са били избрани. Или, както казахме структурния егоизъм довежда до размиване на общите цели, загуба на доверие и предпоставки за пълен крах в последствие.

 

Учудващото е, че при тези процеси на възход и падение, самите участници в тях нямат трезва преценка и затова понякога самоанализите, които чуваме от тях звучат доста неадекватно и дори комично.

 

Успех!    

 




Гласувай:
2



1. анонимен - A, ti не си ли рус?
14.10.2009 22:54
Бре, Маранди, щоне се рус бре?...
цитирай
2. marandi - :)
15.10.2009 16:59
Е, аз съм Рус по душа, бре - хихи

Чиърс!
цитирай
3. анонимен - flip
18.10.2009 11:37
харесвам нещата, които са обяснени просто, без да се навлиза в излишни подробности, бравос :)
цитирай
4. анонимен - cheap bras
15.03.2012 04:30
Amazing write-up! This could aid plenty of people find out more about this particular issue. Are you keen to integrate video clips coupled with these? It would absolutely help out. Your conclusion was spot on and thanks to you; I probably won’t have to describe everything to my pals. I can simply direct them here!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marandi
Категория: Бизнес
Прочетен: 2282094
Постинги: 46
Коментари: 863
Гласове: 462
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930