Прочетен: 2249 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 13.10.2009 10:12
Забележка: Статията е насочена предимно към бизнес-притежатели и инвеститори, които са взели решение да станат дългосрочен и мощен фактор в определен пазарен сегмент.
Един от най-важните въпроси, които касаят стратегическия Маркетинг, това е Корпоративната Идентичност ( Corporate Identity ).
Накратко Маркетинг означава създаване на връзка и задоволяване на дадена потребност в определен сегмент. Т.е. една Компания влиза във връзка с определен Пазар с цел да задоволи оптимално потребностите на този Пазар и по този начин да я изведе до траен Успех.
Корпоративната идентичност е идентичността на дадена компания, марка или личност. Тя представлява как се представя една Компания като цяло:
- навън ( спрямо външния свят );
- навътре ( спрямо служителите ).
Пример: Кока-Кола, Майкрософт, Мерцедес, Мадона, Айфеловата кула, Мона Лиза и т.н.
Защо Корпоративната идентичност е по-важна от всякога?
Тя създава доверие и сигурност, внушава Стойност във времена на промени! Какво се променя с течение на времето, дори и без да има икономически кризи?
На първо място се променят самите продукти, оттам се увеличава и конкуренцията. Информацията става все повече и повече, което започва да обърква Клиентите. Те от своя страна започват да стават все по-критични. Дори “рамката”, която ни заобикаля ( политическа, икономическа, фирмена ) да остане същата в определен период от време, то ценностите и вкусовете на Хората се променят и ще се променят с всяко ново поколение.
С оглед на тази неизбежност се оказва, че Хората започват да се идентифицират със самите Марки и посланията, които те носят със себе си. Затова Корпоративната идентичност започна да измества традиционната реклама.
Основната грешка на класическата реклама е, че не взема предвид най-важното, а именно - значението на поведението на служителите на Компанията към Клиентите или “комуникацията”, която се създава между тях.
Всички последни изследвания сочат, че Корпоративната идентичност и Успеха на дадена Компания вече са неразривно и тясно свързани помежду си.
(Скоро очаквайте Част 2)
Успех!
15.03.2012 04:58